آشنایی با اداره کل فضای مجازی

0 15

اداره کل اطلاع ­فضای مجازی، زیر مجموعه معاونت فضای مجازی ، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه ­علمیّه­ قم است که از سال ۱۳۹۱ با هدف بکارگیری روش های نوین تبلیغی در رساندن پیام دین مبین اسلام و ترویج مکتب اهل بیت (علیهم السلام)، راه اندازی گردید.

به هر نوع فعالیتی که با روشی غیر از روش مستقیم و چهره به چهره ، پیام دینی را به مخاطب منتقل کند، تبلیغ نوین گفته می­شود.

مهم­ترین بخش­ های اداره کل اطلاع­ رسانی و تبلیغ نوین، سه بخش«تبلیغ مجازی »، «تبلیغ رسانه » و «تبلیغ مکتوب » است.

اهمّ وظایف:

– شناسایی طلّاب مستعدّ و علاقه­ مند به فعّالیت در حوزه­ های سه­ گانه و تشکیل پرونده تبلیغی

– سازماندهی مبلغان نوین در قالب گروهای تبلیغی و صدور مجوز فعالیت

– حمایت از فعالیت های تبلیغی و تولید فرهنگی مبلغان نوین در سه محور؛ حمایت های معنوی ، حمایت های مادی و پشتیبانی محتوائی

– ارائه خدمات زیرساختی و فراهم کردن مقدمات فعالیت تبلیغ نوین

– آموزش های ارتقائی و توانمند سازی مبلّغان نوین

– تلاش در عرضه متناسب محصولات فرهنگی تولید شده

– همکاری، مشارکت و تعامل هدفمند با نهادها و سازمان­های همسو در جهت هم ­افزایی و تاثیر گذاری مضاعف فعالیت های تبلیغی

عناوین برخی حمایت:

– تشکیل پرونده و اعطاء مجوّز فعالیت رسمی

– حمایت­های مالی از طرح و ایده­های تبلیغی

– اولویت در بکارگیری و واگذاری پروژه های فرهنگی مصوب دفتر

– اعطاء وام قرض ­الحسنه به گروه­های فعّال.

– اعطاء شخصیت حقوقی وافتتاح شماره حساب حقوقی برای گروه ها

– برگزاری دوره­ های آموزشی مورد نیاز و درخواست مبلغان نوین

– حمایت­ های معنوی و حقوقی در تعامل با سایر سازمان­ها و نهادها.

معرفی تبلیغ مجازی
به هرگونه فعّالیّت و تولید محتوای فرهنگی و تبلیغی در فضای مجازی، تبلیغ مجازی اطلاق می گردد.

اهداف:

– سازماندهی تبلیغ و مبلّغان فعّال در فضای مجازی.

– شناسایی و حمایت از ایده­های کاربردی و فعالیت مبلّغان مجازی؛ اعمّ از راه اندازی سایت، وبلاگ، شبکه ­های اجتماعی و شبکه­ های پیام­ رسان در قالب تولید متن، عکس ­نوشته و …

اهمّ وظایف:

– تقویت فرهنگ تبلیغ مجازی و خروج از حالت انفعال فرهنگی در فضای مجازی.

– شناسایی و تشکیل پرونده تبلیغی برای مبلّغان مجازی و گروه ­های تبلیغی (خواهران و برادران)

– توانمندسازی، ساماندهی و فعّال ­سازی طلّاب مستعد

– حمایت مالی و پشتیبانی فنی و محتوایی طرح ها و فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در فضای مجازی

– برگزاری دوره­ های آموزشی تبلیغ در فضای مجازی در محورهای « آشنایی با محیط­ های مجازی » « مهارت­ های تبلیغ دینی در فضای مجازی » « نرم افزارهای کاربردی » و« سواد فضای مجازی ».

– برگزاری جشنواره و سوگواره ­های متناسب با مناسبت­های دینی و ملی مذهبی.

– برگزاری نشست­ های تخصصی برای فعّالان مجازی بر اساس محیط یا موضوع فعالیت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.