دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

افتتاح استودیو، سالن نمایش و رادیو اینترنتی اشراق با حضور رئیس دفتر تبلیغات اسلامی
آیین افتتاح استودیو، سالن نمایش و رادیو اینترنتی اشراق و نشست صمیمی با طلاب رسانه ای با حضور رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت فضای مجازی ،هنر ورسانه
حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در مراسم افتتاحیه استودیو و سالن نمایش معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و آیین رونمایی از رادیو اینترنتی اشراق این دفتر، اظهار داشت: از گذشته تاکید داشته ام که بنا نیست دفتر تبلیغات اسلامی در امور رسانه و هنر و فضای مجازی فقط مباشر باشد، بلکه اهدافمان پیشبرد در این امور و حضور در این میدان است.

وی با بیان اینکه سازمان برنامه محور است و این طور نیست که بر اساس نظر یک نفر، برنامه ها و رویکرد را تغییر دهیم، گفت: هیأت امنای دفتر تبلیغات اسلامی چراغ سبزی برای تأسیس و حمایت از معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه نشان دادند و این زمان شناسی را دارند که فضای مجازی و هنر و رسانه دارای اهمیت است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در خصوص سخنان یکی از سرگروه های تبلیغی در خصوص ضرورت حمایت از آتش به اختیاران خاطرنشان کرد: یک مرزی وجود دارد که وقتی از آتش به اختیاران حمایت می کنیم، نباید آنها را از پویش خودشان منصرف و دور کنیم و یا انگیزه کشی کنیم و باید اجازه دهیم نیروهای جهادی با خلاقیت کار را پیش ببرند.

* اعتماد مقام معظم رهبری به دفتر تبلیغات اسلامی

در این مراسم، محمدعلی روزبهانی «مدیرکل هنر و رسانه معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی» گفت: در عرصه هنرهای تجسمی، فضای مجازی و رسانه، نهادی جز دفتر تبلیغات اسلامی این بار را بر عهده نمی‌گیرد که مقام معظم رهبری نیز بارها حمایت ها کرده اند و اعتماد به این دفتر دارند.

مدیرکل هنر و رسانه معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به نوارخانه این نهاد حوزوی، خاطرنشان کرد: در دوره ای دفتر تبلیغات اسلامی قبله همه علاقه مندان اهل نوار بود و امروز این نوارهای فرهنگی و مذهبی از سیستم داس به سیستم های روز تبدیل خواهند شد و در اختیار همه علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

* ضرورت حمایت از حرکت جهادی و آتش به اختیار طلاب

همچنین در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین رحیمی «مدیر گروه تبلیغی دبستانی ها و مدیر اپلیکیشن ماهک» گفت: بازار آینده توسط غربی ها شناسایی شده و تلویزیون ها در آینده عقب خواهند افتاد و vod ها جایشان را باز خواهند کرد و جایگزین تلویزیون ها می شوند و ما نیز باید در این مسیر، راه را کاملاً بشناسیم و با دید وسیع حرکت کنیم.

وی افزود: در صدا و سیما و نهادهای مختلف باید توقع تولیدکنندگان فرهنگی در عرصه فضای مجازی را مرتفع کنیم و در حوزه فیلم و انیمیشن و محتواهایی که ترافیک مصرف می‌کنند، برای رایگان شدن استفاده از آنها باید با وزارت ارشاد رایزنی کرد.

* ضرورت حمایت حوزه از سامانه مشاوره فیلم

در ادامه، حسین اسدی زاده «مدیر گروه تبلیغی مشاور فیلم» اظهار داشت: بچه های طلبه درس خوانده در صدا و سیما، یا مدیر هستند یا فیلم ساز و فقط طلبه‌ها هستند که در عرصه پژوهش به طور تخصصی کار کرده اند و ما کارگردانان طلبه ای داریم که جزو بهترین ها هستند، همچنین در فیلمنامه نویسی هم به همین صورت است.

وی گفت: یکی از بخش هایی که علاوه بر نگارش، تولید و پژوهش کار کردیم، مشاوره فیلم است که کارهای خوبی انجام داده ایم و سامانه مشاوره فیلم را افتتاح کردیم؛ باید مدیران حوزه کمک کنند تا این سامانه در حوزه پذیرفته شود و تقاضا داریم که این کار تبدیل به یک خط مقدم جبهه شود تا بتوانیم طلبه ها را جذب کنیم.

* سئو در نهادهای فرهنگی دیده نمی شود

سپس، محسن باقری «مدیر گروه تبلیغی فردا صبح» تصریح کرد: فضای مجازی یک‌سری لایه هایی دارد که هیچ گاه دیده نمی شود؛ مثلا سئو، موضوع مهمی است که در نهادهای فرهنگی دیده نمی شود و کارها در فضای مجازی به صورت جزیره ای پیش می رود و اگر همه طلبه ها را در یک موضوع جمع کنیم، خروجی بهتری خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با تولید محتوا یا کمبود آن مواجه نیستیم، بلکه یک چالش داریم که آن هم محتوای جذاب است و باید محتوایی تولید شود که مورد توجه مخاطب قرار بگیرد و مخاطب را جذب کند.

اخبار مرتبط
آخرین اخبار
مطالب پیشنهادی