«برکت»| برنامه ای جهت بازخوانی سیره اقتصادی اهل بیت علیهم السلام

معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه

95

میان برنامه معارفی «برکت» به همت گروه تبلیغ رسانه ای «دریچه» و با حمایت معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با حضور کارشناسان دینی صاحب نظر تولید و بزودی روی آنتن سیما خواهد رفت.

آموزش مباحث اقتصادی از مسائل مورد توجه اقشار مختلف جامعه است. بازخوانی آموزه های دینی در این خصوص بیش از پیش ضروری می نماید. برنامه “برکت” با استفاده از نظر کارشناسان دینی سعی در بازخوانی سیره اقتصادی  اهل بیت علیهم السلام دارد.

در این برنامه سیره معصومان (علیهم السلام) در الگوی مصرف، پس انداز و تخصیص درآمد، تولید و درآمدزایی، انفاق و توزیع درآمد، تجارت و بازرگانی، مدیریت بیت المال، هدایت و نظارت بر بازار، مورد بررسی و بازخوانی قرار گرفته است.

دکتر سید رضا حسینی عضو هیات علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان پژوهشگر و ارزیاب این برنامه با دعوت از حجج السلام دکتر ناصر رفیعی استاد حوزه و دانشگاه،  علی اکبر ذاکری استاد حوزه و عضو هیئت علمی و مدیر گروه سیره اهل بیت (علیهم السلام) پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت، رمضان محمدی مدیر گروه تاریخ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، محمد حسن حاج حسینی نبوی دکترای مدیریت، سیدمحمدحسین مقدس نیان استاد حوزه و کارشناس مذهبی، محمد جواد توکلی عضو هیات علمی گروه اقتصاد موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی زمینه استفاده مخاطبان رسانه را از دانش دینی کارشناسان فراهم آورده است.

«برکت» که در ۲۵ قسمت ۵ دقیقه ای به تهیه و کاگردانی حسین احمدی تولید شده اکنون در مرحله تدوین قرار دارد و بزودی از شبکه های سیما پخش خواهد شد.

نظرات بسته شده است.