۱. پایش و رصد و آینده پژوهی هرگونه فعالیت مرتبط با فضای مجازی(مسائل، فعالان، جریان شناسی، شبکه سازی و شبکه شناسی، گفتمان های رایج…) با اهداف مشخص و قابلیت داده کاوی طبق ضرورت ها و ماموریت های محوله به منظور تشخیص درست مسایل فضای مجازی، هنر و رسانه.
۲. شناسایی، جذب، سازماندهی و تعامل با فعالان فضای مجازی در هر سطحی(طلاب مبلغ، غیر طلاب موثر و قابل اعتماد، مراکز و نهادهای فعال) به منظور فعالیت در یکی از فعالیت های فضای مجازی.
۳. مطالعات بنیادین، اندیشکده ای و راهبردی مرتبط با فضای مجازی، هنر و رسانه
۴. بستر سازی، حمایت و هدایت گروه سازی، شبکه سازی، جریان سازی و تشکیل انجمن های مناسب جهت توسعه ارتباطات نرم و شبکه ای با تاکید بر فعالان خلاق و نوآور فضای مجازی؛ هنر و رسانه. مبلغان و گروه های تبلیغی با جامعه هدف در فضای مجازی
۵. ارائه کلیه آموزش های مورد نیاز مبلغان، فعالان فرهنگی، گروه های تخصصی و نخبگان با هدف آموزش، رشد و ارتقاء فعالیت های ایشان در فضای مجازی ، هنر و رسانه شامل:
پیش نیازها (مانند فتوشاپ…)
نیازها(مانند روش ساخت کانال، پیج، ارسال توئیت،… طراحی و راه اندازی سایت، وبلاگ، گروه…)
نحوه فعالیت و روش استفاده از فضای مجازی در بسترهای پیام رسان ها، شبکه های اجتماعی و هرگونه بستر مبتنی بر وب(سایت، وبلاگ، تالار گفتگو…)و گوشی های هوشمند.
نحوه ساخت و ارایه قالب هایِ شناخته شده فعلی و جدید: متن کوتاه، پیام و پیامک فرهنگی، دلنوشته، عکس نوشته(تایپوگرافی-کمیک استریپ…)، اینفوگرافی، پوستر، کلیپ صوتی و تصویری، نرم افزارهای کاربردی(اپ)، لایوها، فیلم موبایل، داستان، مقاله اینترنتی، کاریکاتور، موشن گرافی، موشن پوستر، کاراکتر سازی، مسابقات آنلاین و…
سوادهای مورد نیاز برای فعالیت در پیام رسان ها، شبکه های اجتماعی و هرگونه بستر مبتنی بر وب(سایت، وبلاگ، تالار گفتگو…) و گوشی های هوشمند.
راه اندازی، ارایه و پشتیبانی آموزش های مرتبط با ابزارهای تولید و انتشار محتوا، آمادهسازی، مدیریت محتوا و مهارت افزایی مبلغان.
ارایه خدمات میزبانی وب(هاست و سرور) و کلیه خدمات مربوط به هاست، دامین، طراحی سایت، ارائه آموزش و مشاوره فنی در زمینه طراحی و مدیریت سایت جهت هرگونه فعالیت مبلغان، فعالان فرهنگی، گروه های تخصصی و نخبگان در فضای مجازی
۶. زمینه سازی و هدایت فرایند تولید در بسترها، محیط های فضای مجازی و چند رسان های مختلف جهت عرضه در فضای مجازی