اسپوتنیک؛ راوی اربعین می شود

معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه

51

یکی از رویکردهای معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه شناسایی، ساماندهی و حمایت از طلبه های فعال در زمینه تولیدات رسانه ای است. تا کنون و به همت  اداره تولیدات رسانه ای  ۱۰۳ گروه تبلیغ رسانه ای با جمعیتی حدود ۵۰۰ طلبه فعال در این حوزه جذب و سامان دهی گردیده اند.

گروه تبلیغ رسانه ای مستندسازان حوزوی جهان اسلامی با نام «محجا» یکی از گروه های تبلیغی اداره تولیدات رسانه ای این معاونت می باشد.

فعالیت های این گروه به ساخت فیلم مستند خلاصه نمی شود. برگزاری دوره های آموزش مستندسازی، شناسایی مستندسازان حوزوی، ارتباط و همکاری با مستندسازان فعال در حوزه دین در کشورهای دیگر و همچنین جلسات اکران و نقد فیلم مستند با حضور اساتید مطرح از دیگر فعالیت های محجا است.

گروه تبلیغی محجا، به سرگروهی یزدان پرونده و جانشینی بلال الفت مستندهایی نظیر “مسابقه ناهار فامیلی”، “منطقه آزاد”، “زندگی در ثانیه صفر”، “محرمان محراب”، “پدر پروانه ها”، “شیر ایرانی”، “ژاندارم”، “کدخدا عیسی”، “روز الست”، “حاج آقای شماره یک” و “بهشت روح افزا” تولید نموده است که تاکنون از شبکه های مختلف سیما پخش شده است.

محجا این روزها مستندی با حال و هوای اربعین آماده پخش دارد. مستند “اسپوتنیک” که همنام اولین فضاپیمای شوروی نیز هست از تولیدات بین المللی این گروه است. کلمه اسپوتنیک در زبان روسی به معنی همسفر است.

نظرات بسته شده است.