• علی ایران‌پور

سه قدم لازم برای طلاب در فعالیت های رسانه ای

معاون فضاي مجازي، هنر و رسانه دفتر تبليغات اسلامي با برشمردن گام های اصلی در رشد طلاب برای تولید محتوای رسانه ای گفت: ما در فعالیت های رسانه ای سه گام شناخت پیام، تولید رسانه ای پیام و گزینش و چینش درست پیام ها را باید دنبال کنیم.

Eshragh

به گزارش روابط عمومی معاونت مهر، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد شیخ الاسلامی معاون فضای مجازی، هنر و رسانه (مهر) دفتر تبليغات اسلامی در نشست با جمعی از فعالان گروه های رسانه ای این دفتر گفت: متأسفانه تاکنون تعریف دقیقی از مبلغ رسانه ای نشده است و تعریفی که از سوی صدا و سیما ارائه شده نمی تواند مشکل مبلغین رسانه ای در حوزه های علمیه را حل کند. وی افزود: ما در تلاش هستیم تا مبلغین عرصه رسانه و فضای مجازی در حوزه های علمیه به رسمیت شناخته شوند و حمایت هایی که از روحانیون مبلغ در فضای حقیقی می شود از طلاب فعال در عرصه مجازی نیز به عمل آید. حجت الاسلام والمسلمین دکتر شیخ الاسلامی خاطرنشان کرد: درخواست من از مبلغین رسانه ای مشارکت در تعریف دقیق این صنف از مبلغان دینی و تعیین برنامه های حمایتی مرتبط با آن هاست. وی با تأکید بر ورود طلاب تولید کننده محتوای رسانه ای به vod ها گفت: همانطور که خیلی حرف ها از سوی اهالی سینما در رسانه ملی قابل ارائه نیست و یا مجال و زمان برای پخش آن ها وجود ندارد، تولیدات حوزه دین نیز زیاد بوده و لازم است در vod ها منتشر شوند. معاون مهر (مجازی، هنر و رسانه) دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: یکی از حمایت های جدی دفتر تبلیغات اسلامی تسهیل گری در نشر تولیدات رسانه ای دینی از طریق رسانه ها و vod های مختلف است. وی با اشاره به ظرفیت های طلاب در تولید محتوای رسانه ای افزود: طلاب صاحب فکر بوده و از تعلقات مالی نیز مبرا می باشند؛ این دو صفت می تواند به گسترش تولید محتوای دینی در فضای مجازی کمک کند. حجت الاسلام والمسلمین دکتر شیخ الاسلامی بیان داشت: عرصه هنر و فضای مجازی تا حدود زیادی متعلق به زنان است و این امر دارای مبنای فکری است؛ اما طلاب خواهر متأسفانه آن طور که شایسته است در این فضا فعالیت ندارند. وی گفت: رسانه ها در دنیا بخش مهمی از فعالیت های خود را روی دوش زنان می گذارند؛ هرچند که در بسیاری موارد استفاده ابزاری از زنان در رسانه ها اتفاق می افتد اما ما می خواهیم الگوی فعالیت درست و غیرابزاری زنان در فضای رسانه ای را به دنیا ارائه دهیم. معاون مهر ( مجازی، هنر و رسانه) دفتر تبلیغات اسلامی اظهار کرد: ما در فعالیت های رسانه ای سه گام شناخت پیام، تولید رسانه ای پیام و گزینش و چینش درست پیام ها را باید دنبال کنیم؛ بسیاری از ما طلبه ها متأسفانه به جای قوت بخشی به قدم اول بیشتر به دنبال برداشتن قدم دوم که تولید محتواست می رویم. وی در پایان با تأکید بر لزوم ارائه مبانی فقهی دقیق و متناسب با نیازهای روز در زمینه رسانه عنوان داشت: تولید پیام دینی برای ساخت محتوای رسانه ای مطابق با آموزه های علمی وظیفه ما حوزویان است؛ طلاب باید در گام شناخت پیام رسانه ای فعال بوده و به افزایش سواد رسانه ای خود اهتمام ورزند.



لینک کوتاه :
https://eshragh.ir/p=11508


اخبار مرتبط



دیدگاهی وجود ندارد !