• علی ایران‌پور

آشنایی با اداره کل فضای مجازی

Eshragh

فناوری­ های نوین ارتباطی عصر جدید به ویژه شبکه­های اجتماعی و پیام ­رسان­ها كه دستاورد شبكه جهانی اینترنت هستند، تمامی ابعاد و حوزه­ های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حتی ابعاد امنیتی زندگی بشر را دچار تغییر و تحول كرده­ اند. ابعاد تحولات ناشی از فناوری­ های نوین به طور طبیعی نهادها، مراکز دینی و حوزه­ های علمیه را هم از جهت کارکردی و نحوه و میزان اثرگذاری و هم میزان تحول­ پذیری و روزآمدی آنان تحت تاثیر خود قرار داده ­است. دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به عنوان نماد روشنفکری و پیشتاز در بهره گیری از تحولات فناورانه روز، در سال ۱۳۹۰، اداره کل تبلیغ نوین را با هدف فعالیت دینی در عرصه ­های نوپدید و شناسایی و جذب فعالان حوزوی، سازماندهی آنها در قالب گروه‌‌های تبلیغی و حمایت‌ از طرح‌های تبلیغی آنان در عرصه‌های نوین تبلیغ رسانه‌ ای ایجاد و در سال ۱۳۹۸ آن را به منظور سازماندهی مجدد، تمرکز و گسترش فعالیت‌ها، به"معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه" ارتقاء داد. اکنون "معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه" با بهره ­گیری از تجربیات مرکز فرهنگی هنری در چند دهه و تجربیات اداره کل تبلیغ نوین در دهه قبل، می­ کوشد تا ضمن استفاده از ظرفیت­ های گذشته و با نگاهی آیند­ه نگرانه، ظرفیت­ های تازه­ای متناسب با پیشرفت ­های نو و نیازهای روز خلق کند. اداره کل فضای مجازی دارای چهار اداره "جذب و توسعه فعالان فضای مجازی"، اداره "پایش و رصد فعالیت­ ها"، اداره "همکاری­ ها و تعاملات" و اداره " تولید و تامین برنامه و محتوای فضای مجازی" می­ باشد که سازماندهی، توسعه و ترویج فعالیت­ های فضای مجازی را بر عهده دارد.  


لینک کوتاه :
https://eshragh.ir/p=1344


اخبار مرتبط



دیدگاهی وجود ندارد !

آخرین اخبار