• محمدرضا قربان زاده

بررسی انیمیشن "جریان" در پاتوق انیمیشن معاونت فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی

Eshragh

پاتوق انیمیشن این هفته معاونت فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی به بررسی انیمیشن برنده اسکار "Flow" اختصاص یافت.

به گزارش روابط عمومی معاونت فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی پاتوق انیمیشن این هفته با اکران انیمیشن "Flow" ساخته Gints Zilbalodis که اخیراً جایزه اسکار را از آن خود کرد، آغاز به کار کرد. این رویداد با حضور جمعی از کارشناسان و فعالان حوزه انیمیشن، به بررسی جوانب مختلف این اثر هنری پرداخت.

در ابتدای این نشست، ویدئویی از Gints Zilbalodis، کارگردان انیمیشن "Flow"، پخش شد که در آن به توضیحاتی درباره‌ی این اثر پرداخته بود و پس از آن، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین سلیمیان به نقد محتوایی این انیمیشن پرداخت.

وی با اشاره به ادعای کارگردان مبنی بر رئالیستی بودن اثر، به استفاده‌ی گسترده از نمادها، استعاره‌ها و شکل‌دهی به شخصیت‌های حیوانی در این انیمیشن اشاره کرد و این رویکرد را در تضاد با رئالیسم سینمایی دانست.

از نکات برجسته مطرح شده در این نشست، ساختارشکنی Gints Zilbalodis در روند تولید انیمیشن "Flow" بود. حجت‌الاسلام سلیمیان به حذف استوری‌بورد و ورود مستقیم به مرحله لی‌اوت در مراحل ساخت این اثر اشاره کرد.

در ادامه، سجادی "کارگردان و فعال حوزه انیمیشن " به بررسی جنبه‌های فنی این اثر پرداخت و با اشاره به استفاده از نرم‌افزار بلندر در ساخت انیمیشن "Flow"، طراحی فضای رئال و تجربه‌ی بصری چشم‌نواز این اثر را مورد تحسین قرار داد.

وی این انیمیشن را به آثار میازاکی تشبیه کرد و گفت: فضای بلندر، امکان ورود مستقیم به مرحله لی‌اوت را برای کارگردان فراهم کرده است.

در بخش دیگری از این نشست، به بررسی تیم تولید انیمیشن "Flow" پرداخته شد و سجادی با اشاره به سابقه‌ موفق تیم تولید در کسب جوایز اسکار، این موفقیت را نتیجه‌ تلاش و مهارت اعضای تیم دانست.

وی همچنین به تعداد ۱۵ تا ۲۰ نفری اعضای تیم تولید اشاره کرد.

در ادامه، مصطفی ملکوتی "فیلمنامه‌نویس انیمیشن و فارغ‌التحصیل دانشکده صدا و سیما"، به موضوع ساختارشکنی در تولید انیمیشن اشاره کرد و آن را کاری تخصصی دانست که نیازمند تسلط بر مراحل تولید است.

در بخش پایانی این نشست، علیجان‌زاده "کارگردان و فعال حوزه انیمیشن" به چالش‌های هماهنگی تیم تولید در غیاب استوری‌بورد و فیلمنامه اشاره کرد.

استاد سجادی در پاسخ به این سوال، بر مهارت و خبرگی کارگردان و همچنین کوچک بودن تیم تولید تاکید کرد و این عوامل را کلید موفقیت در ایجاد هماهنگی و دستیابی به یک زبان مشترک در تیم دانست.

 



لینک کوتاه :
https://eshragh.ir/p=19635


اخبار مرتبط


دیدگاهی وجود ندارد !