• سید خلیل حسینی

طلاب رسانه ای باید پا به عرصه های بین المللی بگذارند

Eshragh

بیش از 5000 دقیقه برنامه تولید شده توسط طلاب، از رسانه های ملی پخش شده است. گروه های تبلیغی و طلاب فعال در حوزه رسانه امروز حرف هایی نو برای گفتن دارند. آقای استیری رئیس اداره تولیدات رسانه ای معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه خبر و رسانه این معاونت با اشاره به اینکه از سال 1393 تاکنون رویکرد معاونت، جذب و سامان دهی مبلغان طلبه رسانه ای کشور بوده است، عنوان داشت: گام اول ما در چهارچوب اساس نامه های تعریف شده دفتر تبلیغات اسلامی، شناسایی و جذب گروه ها و طلبه های فعال در حوزه تبلیغ رسانه ای بود که تا کنون 103 گروه و نزدیک به 500 نفر طلبه فعال تبلیغ رسانه ای را جذب کرده ایم. وی افزود: گام دوم ما ارزیابی و سطح بندی توانایی های این گروه ها سپس سامان دهی و برآوردن نیازهای آنها و بکارگیری این ظرفیت ها برای تبلیغ دین و معرفی توان آنها به جامعه رسانه ای کشور بوده است. در این دو زمینه از سال 1393 رشد و پیشرفت های چشم گیری صورت گرفته، به گونه ای که از تولیدات نیمه حرفه ای در سال های ابتدایی به تولیدات تلویزیونی، مستندهای میدانی، فیلم های کوتاه داستانی، انیمیشن و بازی سازی رسیده ایم. رئیس اداره تولیدات رسانه ای معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه، خاطرنشان کرد: برای ادامه این روند رو به جلو نیاز به کار تشکیلاتی قوی و سازماندهی جدی تری وجود داشت، در گذشته تنها بخشی از این کار در حوزه معاونت فرهنگی تبلیغی امکان پذیر بود، اما اکنون با تشکیل معاونت فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی و به دستور ریاست محترم دفتر تبلیغات اسلامی و اشراف حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی علیزاده، ریاست این معاونت، بر رسانه شاکله سامان دهی منسجم، دقیق و مسئله محورتر این مجموعه شکل گرفت. وی ادامه داد: تعامل اساسی با قطب های فکری فرهنگی در دفتر از یک سو و ارتقای دانش رسانه ای مبلغان و گروه های رسانه ای از سوی دیگر سببب شد تا امروز، طلبه ها و گروه های رسانه ای در همه زمینه های تولیدات رسانه ای آثار ارزشمندی خلق کرده و توانایی لازم برای تبلیغ تاثیر گذار رسانه ای را دارا باشند. استیری عنوان کرد: در حال حاظر در مرحله پیش تولید برنامه ای با مخاطب کودک در جهت بیان معارف عاشورایی هستیم. مجموعه ای دیگر که از ضرورت های دفتر نیز هست و فضای مجازی شدیدا به آن نیاز دارد، استفاده از ظرفیت های نخبگان تبلیغی و کارشناسان محتوایی دفتر با موضوعات شاخص از جمله پاسخ به شبهات دینی در قالب تولیدات رسانه ای برای فضای مجازی است. این پروژه در دست پیگیری است که در روزهای آینده نتیجه آن مشخص خواهد شد.


لینک کوتاه :
https://eshragh.ir/p=2940


اخبار مرتبط


دیدگاهی وجود ندارد !