- سید خلیل حسینی
سومین نشست کار گروه عفاف و حجاب برگزار شد
سومین نشست تولیدات رسانه ای عفاف و حجاب با همکاری میز عفاف قطب اخلاق در اداره تولیدات رسانه ای معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.
این نشست در ادامه نشستهای گذشته به بررسی ایده ها و تطبیق آن با اصول و دستورالعملهای میز عفاف پرداخته و برای تولیدات رسانه ای هدفمند از گروه های تبلیغ رسانه ای دفتر تبلیغات اسلامی، دعوت به همکاری شد.
در این جلسه ضمن تطبیق ایده های تولیدی با مامورت های میز عفاف، محور اصلی بحث، یعنی مخاطب مورد توجه ویژه قرار گرفت. طبق سفارشنامه میز و بنای مسئله محوری در دفتر تبلیغات اسلامی، بخش مهم تولیدات باید در پی حل مسئله میز و جهت دهی دقیق رسانه ای با هدف تاثرگذاری بیشتر بر مخاطب هدف، صورت پذیرد.
تاکید بر راهکارهای خودکنترلی و خویشتنداری در مسئله زیست عفیفانه و طرح مسئله در قالب کلیپ های آموزشی و ترویجی برای مخاطب جوان از بحث های مهم این جلسه بود.
در این نشست، جناب حجة الاسلام و المسلمین بیاتی به تبیین مسأله عفاف در میان نوجوانان و ضرورت توجه به حساسیت های برنامه سازی در این زمینه پرداختند. همچنین خودکنترلی و خویشتنداری در فضای مجازی، خویشتنداری نسبت به ایجاد خلوت در فضای مجازی و ایجاد خودآگاهی نسبت به مضرات و خطرات رابطه با جنس مخالف پیش از ازدواج را، از مفاهیم بنیادی برای برنامه سازی دانستند.
سرکار خانم اسکندری نیز دقت و توجه در ایده پردازی و تولید برنامه را لازم دانسته و ضرورت شناخت روش های تبلیغی فمنیست ها و تاثرگذاری آنان بر مخاطبان خاکستری را مهم دانسته و بیان داشتند برای اینکه در آینده تولیدات رسانه ای دفتر از هجمه و هیاهوی رسانه ای فمنیست ها در امان باشد باید به جنبه های روانشناختی تولیدات و ارائه پیام دینی در تولیدات توجه جدی تر نمود و چند نمونه از برنامه و فعالیت های سرشاخه های فمنیستی در فضای مجازی را تشریح نمودند.
این نشست با بیان نظرات کارشناسانه سایر اعضاء در مورد حساسیتهای تولید برنامه برای مخاطب نوجوان (دختران و پسران) خاتمه یافت.
در انتها آقایان میرغاثی (تهیه کننده)، ابراهیم زاده، صادقی (ایده پرداز)، استیری و شمس الهی به بیان دیدگاه ها و ایده های تولیدی پرداختند.
لینک کوتاه :
https://eshragh.ir/p=2961