- سید خلیل حسینی
بررسي الگوهای مدیریت استراتژیک در معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه
جلسه بررسی الگوهای مدیریت استراتژیک در معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبليغات اسلامی با حضور حجتالاسلام والمسلمين شيخ الاسلامي برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت فضاي مجازی، هنر و رسانه دفتر تبليغات اسلامی، حجتالاسلام سید حسام الدین حسینی رئیس گروه تحلیل و طراحی راهبردی معاونت فضای مجازی هنر و رسانه در جلسه بررسی الگوهای مدیریت استراتژیک معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبليغات اسلامی كه با حضور حجت الاسلام والمسلمين شيخ الاسلامي برگزار شد تصريح كرد: مدیریت استراتژیک یکی از ویژگی های سازمانهای نسل سوم پس از دوران محصول گرایی و بازارگرایی می باشد که ویژگی اصلی آنها توجه به تغییرات محیط درون و بیرون سازمان است.
وي افزود: مدیریت استراتژیک فرآیند هدف گذاری و تصمیم سازی و تصمیم گیری در ابعاد کلان سازمان است.
رئیس گروه تحلیل و طراحی راهبردی معاونت فضاي مجازي هنر و رسانه ادامه داد: مدل مرسوم مدیریت استراتژیک در کشور ما و در عموم سازمان های فرهنگی مدل طراحی یا پلانینگ (planing) است اما برخلاف باور عمومی سازمانی ما، مدل طراحی که در آن از پیش ماموریت، اهداف، چشم انداز و سایر اسناد بالادستی آماده می شود، تنها مدل مدیریت استراتژیک و تعیین استراتژی های سازمانی نیست.
وي با بيان اينكه بیش از ۱۰ مدل و الگو در این رابطه وجود دارد اظهار داشت: مسئله ما در این سلسله جلسات اینست که آیا مدل مرسوم سازمانها برای طراحی استراتژیک سازمان مناسب و متناسب با اقتضائات کار در حوزه فضای مجازی ، هنر و رسانه است؟
حجت الاسلام حسيني بيان داشت: به عبارت دیگر در این سلسله جلسات به دنبال این هستیم که ابتدا با پارادیم ها و مکاتب مختلف مدیریت استراتژیک آشنا شویم و سپس براساس عوامل کلیدی، الگوی مطلوب مدیریت استراتژیک مناسب با اقتضائات معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه را انتخاب کنیم.
وي با بيان اينكه در کلیت دفتر هم این موضوع قابل مطرح است گفت: برخی الگوی مطلوب مدیریت برای دفتر را همین الگوی طراحی می دانند. با مطرح شدن رویکرد مسئله محوری، مکتب یادگیری به عنوان مکتب مطلوب مطرح شد و سازمان یادگیرنده نزدیک ترین الگو برای تحقق سازمان مسئله محور فرض شده است.
رئیس گروه تحلیل راهبردی معاونت فضاي مجازي هنر و رسانه تصريح كرد: در عین حال بسیاری از اقتضائات سازمان یادگیرنده در دفتر پیاده سازی نشد و آن مباحث نیمه کاره رها شد.
وي در پايان خاطرنشان كرد: امیداوریم این مباحث موجب ارتقای رویکردهای مدیریتی و راهبردی دفتر تبلیغات اسلامي و زمینه ساز افزایش پویایی و اثربخشی و ارتقای کارآمدی سازمانی آن باشد.
لینک کوتاه :
https://eshragh.ir/p=7686